Strul och stickning

Detta inlägg har jag skrivit med mobilen, därför finns inga länkar till mönster osv.

Vårt internet hemma strular, eller rättare sagt så fungerar det inte alls. Hoppas att det gör det i morgon, har varken tid eller ork med sånt strul. Har massor att göra på internet innan vi åker på söndag. Vissa saker kan man göra med mobilen, men inte de viktigaste. Orka lägga in massa räkningar på internetbanken via mobilen liksom…

Jag kan läsa bloggar, men inte kommentera. Kan läsa kommentarerna i min blogg, men inte svara. Kan inte logga in på Ravelry, men som tur är har jag sparat ner lite mönster som jag gillar.

Efter gårdagens utbrott surfade jag in på Ravelry och kollade in sockor. Fastnade för Spring Forward Socks som jag kikat lite på innan. Fram med mitt nya Zauberball från hemlisen och la upp maskorna. Vilken fröjd det är att sticka med det garnet! Det jag stickade Hedera i var strävt och delade sig hela tiden. Detta är mjukt och glider lätt av stickorna (men inte för lätt så jag tappar maskor). Nåt som är lite konstigt är att mitt andra Zauberball-nystan, som jag stickar en Ishbel i, inte alls är lika mjukt och glansigt? Hur som helst så älskar jag både garnet och mönstret. Ska försöka ta en bild i dagsljus i morgon.

Advertisements

2 responses to “Strul och stickning

  • Efwa - Medea

    Ska bli kul att se bilder sen när ditt internet funkar igen. Stickar du med 4 (5) stickor nu när du stickar sockorna? Såg i ett inlägg längre ner att du stickat på bara 3. Det har jag aldrig gjort, för som du upptäckte, det blir för många maskor på stickorna.
    Kul att hitta en ny blogg, för mig. Jag kom hit när jag sökte efter sländväska och stickfrossa. Kom till din gamla blogg men hittade sen hit.
    Ha det bra!

  • Jenny

    Åh nej, internetstrul!! Vilken tur att du har mobilen för är man riktigt stickberoende så är man ju inte beroende av bara själva stickningen utan även allt som har med stickning att göra på nätet!
    Går in på Ravelry varje dag!

    Malabrigo worsted är som lace fast tjockare = det allra mjukaste garn man kan hitta! Love, love, love!

%d bloggare gillar detta: