Psykbryt!

Stickning är nog egentligen inget jag borde hålla på med (tror jag skrivit om det nån gång förut). När det går ont för mig kan jag bli så arg och förbannad, men jag har blivit bättre på att ta det lugnt och se om det kan rättas till. Ikväll fick jag i alla fall nog av Hedera-sockorna. Efter jag hade plockat upp maskorna längs hällappen blev det väldigt många maskor på två av stickorna. Yttersta maskorna envisades med att glida av stickan. Första gångerna gick det bra, men nyss gled alldeles för många maskor av, dessutom ”tappades” de också. Då brast det för mig, jag slet ut stickorna, drog av garnet och kastade bort det stickade… Det var det. Tänker inte börja om med dessa sockor nu, kanske nån annan gång. Får införskaffa längre stickor först i så fall eller sticka på 4 stickor istället för 3.

Nä, jag tror jag stickar ett par till Kristina istället. Till mig själv denna gång. Eller så loggar jag in på Ravelry och hittar nåt annat.

2 responses to “Psykbryt!

Kommentera

