Sockor, sockor, sockor!

Jag har blivit smittad av sockbacillen! Direkt efter att Kristina var färdiga började jag leta nya sockmönster. Eller, om jag ska vara ärlig gjorde jag nog det redan innan! Jag fastnade för Twinkleberry socks och började sticka på dem. Tyvärr tyckte jag inte om hur de blev, jag gjorde några fel också. Så när jag stickat hälen och en liten bit till repade jag upp dem. Ska testa dem senare i något annat garn.

Så, ut på nätet igen och leta, leta, leta. Hittade Hedera och tyckte de såg enkla men fina ut, så igår började jag på dem, i samma garn som jag stickade Twinkleberry. Har bara stickat resåren och ett par mönsterrapporter än så länge, men de ser fina ut. 🙂 Stickar i garn jag färgat själv med Kool-Aid. Trekking Pro Natura från Atelier Zitron, som jag köpte hos KarMa Garn. Inte min favoritfärg direkt, men det måste ju användas. 🙂

Kommentera

