Hjärnsläpp!

Ibland undrar man ju hur man tänkt… Sitter och stickar på andra Kristina-sockan och upptäckte precis att jag gjort fel på den första. På skaftet när man ska börja med flätstickningen har jag tydligen fått varv 1-10 till 9 varv?! Fick på nåt sätt för mig att man skulle sticka 4 varv, 1 varv med fläta och sen 4 varv till. Hur nu varv 6-10 kan bli 4, nu när jag räknade blev det i alla fall 5. 😉 Efter jag stickat hällappen har jag i alla fall gjort rätt, stickat 10 varv med flätningen på 5:e varvet.

När jag nu tittar på sockan så syns det faktiskt, flätorna är nog lite kortare och tjockare där jag bara stickat 9 varv, men det är ju inget som stör. Det är nog bara jag som kommer att se och tänka på det (och ni som läser bloggen då kanske) och det har ju inte blivit konstigt på något sätt. Får bara komma ihåg att göra lika på nummer 2… Jag får väl kalla det för en egen modifikation av mönstret. 😉 😀

3 responses to “Hjärnsläpp!

  • anette

    Det är ju sådana där småsaker som är charmen med handgjort…;)))

  • pixi

    Jag gör ofta fel,så det tillhör vanligheter för mej o ofta så e det bara jag som tänker på det,men bra att du sett det så du gör likadant på strumpa nr 2 ..=)nu e jag alldeles strax klar med första sockan… bilder kommer snart,kram

Kommentera

