2010

Jag har inte avgett några nyårslöften på många år och det tänker jag inte göra nu heller, men jag har några önskningar och förhoppningar inför detta år:

  • Att vår resa till Egypten blir lugn, skön och avslappnad
  • Att jag kan träffa mina familjer mer (pappa, mamma, farmor & farfar m.fl.)
  • Att vi får ordning på vårt hus och förhoppningsvis kan börja renovera köket
  • Att jag klarar min provanställning och blir tillsvidareanställd
  • Att maken hittar ett nytt jobb, som inte ligger så långt bort och som han trivs bättre med
  • Att det går bra för barnen i skolan, att de behåller sin lust att lära sig nya saker
  • Att jag/vi kan umgås mer med vänner
  • Att vi fortsätter med våra pysselträffar varje vecka
  • Att jag fortsätter utvecklas inom stickningen och våga prova fler nya saker
  • Att jag får lust och ork att börja motionera lite, gå på regelbundna promenader
  • Att 2010 blir ett lika bra år som 2009, om inte bättre

Ja, det var väl det jag kom på nu, kommer säkert kunna fylla på listan senare.

6 responses to “2010

  • Cissi

    Sjunde punkten uppifrån trycker jag lite extra på;-) Annars låter det som detta år kommer bli ett bra år för er!! Jag själv har iallfall startat min blogg igen….
    http://www.arcturasidyll.blogspot.com

    Kram Cissi

  • Therese

    Vi åker till Egypten den 11;e, jag funderar också på det där med att ta med stickningen ombord – resan tar ju ett par timmar.

    Inrikes har jag tom rest med stickningen i handen utan problem, men utrikes kanske det är svårare?

    Jag hoppas att 2010 blir allt du drömt om och lite till!

  • Sanna

    Vad kul att du hittade till mig, annars hade ju jag aldrig hittat till dig. Gillar din blogg, kommer att besöka den igen.

    Hoppas ni får en riktigt härlig resa, sånt behöver man ibland.

  • Åsa

    Jag har sagt till Linnéa att hon får vara uppe hur länge hon vill nu vissa kvällar på lovet, typ julafton, nyår och sånt.. (De lägger sig runt 19 i vanliga fall) Men när klockan börjat bli 19,30 har hon bett om att få lägga sig.. och sen upp vid 6. Men men..det lär bli tvärtom i tonåren 😛

    Är riktigt avundsjuk på att ni ska ut och resa! Hoppas ni får det superbra!!

  • Mandy

    Hej Johanna! Vilken trevlig blogg. Hittade dig när jag sökte info om Laxviken!

    Har blivit förälkskad i området och vill så gärna flytta till laxviken. Problemet är att jag kör inte bil! Undrade om du kunde hjälpa mig med lite info??? (om och när du har tid)

    Mataffär… finns det i närheten? Om inte går det bussar från laxviken till en mat affär?

    Tackar så jätte mycket i förväg och ha en helt underbar semester med din familj.

    God fortsättning and happy new year.

    Mandy

    • Johanna

      Hej!

      Att bo i Laxviken utan bil och körkort blir nog svårt. Närmsta affär ligger 5 km bort och de enda bussar som går är skolbussarna, 2 ggr per dag tror jag. Annars är det världens finaste by, men det finns verkligen ingenting här, bara invånare…

Kommentera

