Mitt stickår 2009

Alldeles i slutet av 2008 tog jag upp stickningen igen, efter några års uppehåll. Jag började ”lätt”, med Åremössor. Stickade ett helt gäng, men blev ganska less på dem efter ett tag. Jag började surfa runt på nätet, på olika sticksidor och bloggar och hittade massa roliga saker som jag ville göra! Jag började på flera projekt, men var sämre på att slutföra dem.

Under våren/försommaren kände jag att jag verkligen började komma igång med stickningen, jag började sticka lite andra, svårare saker. T.ex. ponchos, sjalar, muddar osv.

I september anmälde jag mig till So you think you can knit, och då fick jag en verklig utmaning. Jag skulle sticka flätor! Jag antog utmaningen och utmanade även mig själv på flera sätt då jag stickade efter engelska mönster för första gången, samt stickade vantar och sockor som jag aldrig stickat förut. Jag känner verkligen att utmaningen förde mig framåt i mitt stickande.

2009 avslutades i princip på samma sätt som 2008. Jag stickade mössor. För glatta livet! I samma garn som Åremössorna, men i en annan variant.

Under året var jag också med i flera byten, arrangerade av Stickamera. Två hemlis-byten och två Garn & choklad-byten. Det är väldigt kul med dessa byten då man ofta får garn som man kanske inte skulle köpt själv, men de kanske blir en ny favorit.

Man kan få många nya vänner genom stickningen, både på internet och IRL. Jag har hittat många fantastiska stickbloggar! Tyvärr är jag lite dålig på att kommentera, men jag ska bli bättre på det! Och IRL upptäckte jag att flera i min by och grannbyn också stickar (eller håller på med annat handarbete) och numera har vi pysselträffar varje onsdagkväll! 🙂

Mitt stickår 2009 var jätteroligt och utvecklande och jag hoppas att 2010 fortsätter på samma sätt! 😀

Kommentera

