Så här gjorde jag…

Efter att ha bråkat och jävlats med den där osynliga/provisoriska uppläggningen och inte fått till det så tänkte jag att jag skulle försöka på nåt annat sätt. För jag ska sticka en Ishbel beret, sådeså! 😉 Så då gjorde jag så här:

1. Jag la upp som vanligt, fast jag hade en extra rundsticka (KnitPro) tillsammans med den jag skulle sticka med (vanlig metall).
2. När jag hade lagt upp alla maskor tog jag ett skräpgarn i avvikande färg och trädde det genom hålet på KnitPro-stickan.
3. Sen drog jag ut KnitPro-stickan och då följde skräpgarnet med genom alla maskor.
4. När jag hade stickat första delen färdigt tog jag en till rundsticka och stack den genom alla uppläggningsmaskor, iom att jag hade skräpgarnet där var det väldigt lätt att se var jag skulle sätta stickan.
5. Sådär, nu har jag en runsticka överst och en underst.
6. Sen drog jag bort skräpgarnet.
7. Och började sticka ihop maskorna, en maska från den främre stickan och en från den bakre.
8. Voilá! En stabil kant till mössan!

Detta sätt är väl i princip detsamma som osynlig uppläggning, resultatet blir nog inte exakt lika, men det ser inte konstigt ut eller så. Jag är i alla fall nöjd att jag  löst ett problem på egen hand och kommit en bit på väg! 😉

One response to “Så här gjorde jag…

Kommentera

