Julklappar

Igår var vi in till stan och handlade julmat. Skulle även kolla efter en julklapp till dotra. Hon tjatar ofta på mig att jag ska lära henne att sticka. Hon har fått prova att sticka på en Åremössa, men stickorna är ju för långa och sen är det svårt när garnet är så oregelbundet. Men igår hittade jag barnstickor (15 cm långa) och ett mjukt, lite tjockare garn. Sen så ska jag sy en liten tygkasse till henne som hon kan ha sina stickor och sitt garn i. Tror hon kommer att bli väldigt glad för den julklappen.

Om nån har tips på nåt roligt och lättstickat mönster blir jag glad. Kanske en liten väska eller nåt? Annars får hon väl bara rätsticka en halsduk eller nåt till att börja med.

One response to “Julklappar

Kommentera

