Frustration!

Igår kom äntligen mina nya stickor, men inte fasen gick det bättre med Ishbel beret för det! Jag får inte till det med den provisoriska uppläggningen, så idag ska jag testa en annan grej istället.

I paketet fanns även kabelförlängare till KnitPro-rundstickorna, ett nystan Drops delight, ett nystan Zauberball och ett nystan till, men det skriver jag inte vad det är för det ska till min hemlis. 😉

Igår var jag även på årets sista pysselträff, precis som förra gången var vi bara tre pysslerskor, men det är lika mysigt ändå. Värdinnan bjöd på en mycket god blåbärskaka och vi surrade mycket och pysslade nästan inget. 😉 Den ena hade inte med sig något pyssel, värdinnan broderade lite och jag rullade ihop ett nystan till en boll för jag hade tydligen lämnat min 5:e strumpsticka hemma! 😎

Idag är jag hemma och vabbar, sonen är förkyld och hade lite feber imorse. I morgon får maken stanna hemma, jag ska jobba kväll och sen jobbar jag helgen också.

Ute är det så vackert väder, solen skiner och snön gnistrar. Men det är kallt! -21 visade termometern kl. 06.30 i morse!

Kommentera

