Jobb, jobb och jobb!

Lovade ju en uppdatering i tisdags, men jag har inte haft tid eller ork! Skulle ju varit ledig i tisdags, men blev inringd på jobbet då det fattades personal. Fick vara ledig på onsdagen istället och den tillbringades hos Maria där barnen lekte och jag och M stickade och surrade. 🙂 Hela familjen åt också middag där. Torsdag och fredag bestod av jobb och på fredagskvällen åkte hela familjen till Maria och barnen där vi gjorde tacos och drack goda drycker. Satt uppe till 2 på natten och sen blev vi kvar hela lördagen också. Idag har vi varit och hälsat på vänner i Lit och sen blev det en sväng till stan och handling på ICA Maxi och middag på McD.

När det gäller stickningen så har jag stickat en hel del, har gjort två par ugglevantar och snart är jag färdig med mina sockor, alla med flätor på, till min SYTYCK-utmaning. Ska försöka uppdatera med bilder i veckan, men jag jobbar rätt mycket då också. På fredag åker jag och maken till Sundsvall och bor på hotell, shoppar och har det mysigt. Barnen ska vara med farmor.

I torsdags fick jag i alla fall det besked jag väntat på. Det skulle ju tillsättas tjänster på mitt jobb och jag fick en av dem!!! 😀 Tillsvidareanställning på 75%, med 6 månaders provanställning såklart, men det ska jag väl klara. 😉 Mitt första fasta jobb, jag är så glad och lättad! Det är ju där jag vill jobba. 🙂

4 responses to “Jobb, jobb och jobb!

  • Annelie

    Grattis till jobbet! Visst är det en underbar känsla att höra hemma någonstans på riktigt.

  • metamorphosis

    Grattis till det fasta jobbet! 🙂

  • Jenny

    Grattis till jobbet! Alltid skönt när bitar faller på plats..det är med skräckblandad förtjusning jag tar examen i januari, hur blir det med jobb!! Gaaah 😉

  • ulli

    Hej !!

    Har blivit så sugen på att sticka en candle flame blir så inspirerad av alla fantastiska stickares bilder. Mitt största problem är att jag inte hittar något svenskt mönster,har aldrig stickat på engelska innan. Är det så att du har skulle jag bli överlycklig om du har lust att dela med dig !!??
    Lästa att du hade fått ett om jag ej missförstod.

    Med vänlig hälsning Ulli
    sven-e.johansson@bredband.net

Kommentera

