Hemlis6

hemlis6
Kunde inte låta bli att anmäla mig till Hemlis6 på stickamera.se. Kopierade en del svar från förra gången och vissa har jag ändrat på. Här är mina svar:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
-Naturmaterial, mest gillar jag ull och ullblandningar. Alpaca är en favorit. Tycker inte om sk. effektgarner och akrylgarner.

2. Vilka är dina favoritfärger?
-Cerise och turkost är mina absoluta favoritfärger, dock passar de inte alltid när man ska sticka nåt. Naturvitt, svart och grått funkar alltid. Gillar melerade garner.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
-Orange, gul, brun.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
-Stickar mest med KnitPro rundstickor och strumpstickor. Stickar aldrig med jumperstickor nuförtiden.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
-Mittemellan. Har utvecklats en hel del det sista året och vågat prova massa nya saker!

6. Dricker du kaffe? Te?
-Dricker INTE kaffe. Te dricker jag ofta, men mest bara ”vanliga” svarta teer, som inte är väldigt smaksatta.

7. Är du allergisk mot något?
-Nej.

8. Vilken slags musik tycker du om?
-Är allätare, men mina absoluta favoritband är kent och Iron maiden.

9. Favoritgodis?
-Saltlakrits! Och ljus choklad.

10. Håller du på med någon annan ”skapande hobby”, förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
-Har scrappat i flera år, syr en del, gör egna smycken ibland samt att jag kan virka, men gör det sällan.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv…
-Har som sagt utvecklats en hel del det senaste året och provat på massa nytt. Sjalar, baskrar, vantar mm. Dock gillar jag fortfarande mest sånt som går fort att sticka! 🙂

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
-Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
-Ja, denna klänning ska jag sticka nån gång.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
-Ja, har stickat ett antal till mig själv så jag har en hel hög här hemma.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
-Nja, har tröttnat lite på dem.

16. Stickar du sockor?
-Började på ett par tubsockor förra vintern, men det gick inget bra så jag la ner det. Men ska jag ge mig på sockor igen. Snart.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
-Strl 37-38.

18. När fyller du år?
-7:e december.

19. Stickar du med pärlor?
-Har testat och visst blir det fint, men jag är väl inte så där överförtjust i det.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
-Är en riktig bokmal som slukar böcker! ”Chicklit” går alltid hem, gillar även romaner och deckare. En favoritförfattare är Nora Roberts.


1 responses to “Hemlis6

Lämna en kommentar