Rose red v 1.0

Igår blev jag färdig med Rose red, tyvärr blev det lite av ett antiklimax då den var alldeles för stor! Vilken tur ändå att jag inte stickade den i Medium som jag först tänkte, hur stor hade den inte blivit då? Nä,det är nog bara att konstatera att jag är en ”lös stickerska”.

Hursomhelst så har jag läst på flera bloggar att folk har tovat dem i maskinen då de blivit för stora. Så in i maskinen på 40 grader och ut kommer nåt som mer liknar en dockmössa! Ooops!!! Testade den på dottern och den gick nästan på… Satte den på en kastrull där den fick torka och då blev den perfekt till dottern! Tycker hon ser ut som en av Elsa Beskows små sagoflickor. 🙂

Har påbörjat en Rose red v 2.0, i Small igen och samma garn men med mindre stickor, vi får väl se hur det går med den…

Rose red Vackert mönster

En aning för stor? Nöjd dotter

2 responses to “Rose red v 1.0

Kommentera

