Men det var väl själva…

Jag har inte ens kommit till flätorna (känns som att de kommer bli den lätta delen) och det går redan åt skogen med min Rose red! När jag hade stickat de första 11 varven skulle jag byta till 4 mm/40 cm rundsticka. Gjorde så, men eftersom jag har KnitPro och deras kabel är 40 cm utan spetsarna, så blev det väldans jobbigt att sticka med dem då de blev för långa och garnet sträcktes ut och det inte alls gick bra att sticka då.

Bytte tillbaka till strumpstickor och det gick bra några varv, när jag stickat varv 16 kontrollräknade jag och jag hade rätt antal (90) maskor. När jag kom till slutet av varv 17 hade jag inte rätt antal maskor, det fattades flera stycken. Stickade bakåt och började om, fortfarande fattades flera maskor. Provade ännu en gång och kollade noga så jag stickade rätt, men samma sak händer. Mycket konstigt. Så nu har jag repat upp *suck*. Bara att börja om…

Fast först ska jag laga middag, man ska inte försöka sig på nåt svårt på tom mage!

3 responses to “Men det var väl själva…

Kommentera

