Revontuli

Mitt hemliga drömprojekt är en Revontulisjal (Ravelry-länk) stickad i Kauni effekt färg EG. Jag ska börja på varv 90 nu och det har gått hyfsat bra än så länge, förutom missödet häromdagen. Jag tycker mönstervarven är roligast och avigvarven sååå sega. Läste i en Ravelry-grupp att de som stickade denna sjal tyckte att avigvarven var så sköna, då man inte behöver koncentrera sig, men jag tycker alltså tvärtom, vill ju att det ska hända nåt! Det värsta jag vet är vanlig, tråkig rät- eller slätstickning! 😉

Här är en bild tagen för ett tag sedan, har kommit mycket längre nu men jag vill inte fota nåt nu då det är så mörkt. Kanske i morgon.

Revontuli på gång

2 responses to “Revontuli

  • Katarina

    Jag håller med dig, avigvarv är urtråkigt, är ju samma hela tiden.
    Sjalen ser jättefin ut. Lycka till med fortsättningen.

  • Elin

    Jag tycker som dom andra.., att avigvarven är så skönt för då kan man göra annat samtidigt. Fast efter att några sjalar är gjorda så går det nästan som avigan med dom räta varven också.. 🙂
    Den blir jättefin sjalen din, ska bli skoj att se mer av den. Jag blir sugen på att sticka en till jag med men vet som inte vad jag ska göra med alla. hehe

Kommentera

