Min utmaning

Detta fina mail landade i brevlådan igår:

Din utmaning blir att dansa FOLKDANS!
Vilken härlig blog du har! Många bilder, snabba, roliga intryck och en
stil jag faller pladask för! Jag gillar dig! Du vill rycka upp dig ur
stickningssvackan säger du… Snabba resultat, men lär dig gärna nytt.
Härlig inställning! Så jag ger dig utmaningen att leta efter flätor
som inspirerar dig! Låta slingor dansa över någon skapelse, på ett
sätt som verkar ganska nytt för dig? Eller har jag fel? Så det blir en
anledning att leta mönster på nya ställen, av nya designers. Jag själv
fastnade helt för folkdansen efter mössan ”Shedir”, som jag tycker är
modern och traditionell på samma gång. Bara genom att byta plats på
några maskor ibland, så går det ju att variera dessa slingor från
vikingamotiv till naturhärmande, organiska växtslingor! Hur stort
eller litet projekt du väljer att göra är upp till dig, och jag ser
fram emot att se dig plocka fram ett flätmönster som är lika mycket
Du, som dina ljuvliga foton på söta katter! Lycka till!

Min första tanke var (säkert som hos många andra deltagare) HJÄLP, hur ska jag klara detta! Men den andra tanken var Vad kul! och en specifik sak dök genast upp i min hjärna: Den har jag ju kikat på, den kan jag prova! Så det får nog bli så. Men jag ska fundera och klura lite till, samt besöka Folkdansar-bloggar och kolla in andra mönster. Man vet ju aldrig.

Tack Lisa för de fina orden och den roliga utmaningen! Det är ju ingen utmaning om man inte har tvivel och funderingar. Jag ska självklart göra mitt bästa, det ska bli så roligt! Och en stor cyberkram till dig Lisa för allt jobb du lägger ner för att roa oss galna stickerskor!!! 😀

One response to “Min utmaning

  • SYTYCK-summering! « Johannas journal

    […] 31 december 2009 av Johanna I september anmälde jag mig till Lisas spännande utmaning, So you think you can knit. Jag gruvade mig lite för vilken utmaning jag skulle få, men såg fram emot att bli utmanad att testa något nytt. Så här löd min utmaning: […]

Kommentera

