Award från Anette!

awesomewgirl

Jag har fått en award från Anette, med den följer en utmaning; man ska berätta 10 saker om sig själv.

  • Jag är en ångermanländska boende i Jämtland och har en minst sagt brokig familjebakgrund. Min farfars farfar var norsk, min mormor är tyska, min mormors mor var polska och min mormors far italienare.
  • Jag har 5 syskon, men inget helsyskon, 3 på pappas sida och 2 på mammas (dock är de ju alla mina syskon oavsett föräldrar).
  • Jag har flyttat fler än 20 gånger i mitt snart 29 åriga liv.
  • Jag snusade i ca 14 år. Jag slutade för två år sedan och jag tänker aldrig mer börja, men jag saknar det något fruktansvärt ibland!
  • Jag läste hotell- och restaurang på gymnasiet. Sen har jag pluggat 1 termin på komvux, ett år på sjuksköterskeprogrammet (hoppade sen av), en termin på en värdelös utbildning som hette Ekonomi-reception-telefoni och slutligen ca 1 år på omvårdnadsprogrammet och nu är jag undersköterska.
  • Jag har jobbat som campingreceptionist, telefonkommunikatör, korvförsäljare, dagbarnvårdare, vårdbiträde, bartender, ekonomibiträde och undersköterska.
  • Jag är jättebra på att påbörja saker, men sämre på att slutföra dem.
  • Jag tror på ödet, det övernaturliga, numerologi och massa andra ”konstiga” saker. 😉 Jag tror att jag själv har någon sorts ”gåva” eller sjätte sinne. Jag drömmer sanndrömmar och får déjà vu-känslor, jag vet ibland att telefonen kommer att ringa och vem det är och ofta när jag lyssnar på radio vet jag vilken låt som kommer att spelas härnäst.
  • Jag drömmer om att bygga ett hus tillsammans med min man. Jag älskar den lilla by vi bor i och vill aldrig flytta härifrån, men jag vill inte bo i huset vi bor i nu, utan lite på sidan om utan grannar alldeles intill.
  • Jag älskar saltlakrits!

Jag skickar denna award och utmaning vidare till Annelie och Angelica! 🙂

3 responses to “Award från Anette!

Kommentera

