Pyssel

Igår skjutsade jag dottern till en kompis, hon skulle sova över där tills idag. Sen åkte jag och sonen till Maria och hennes familj. Jag fick ju låna hennes symaskin och sydde 7 mössor med hennes underbara symaskin. Vi blev där i flera timmar, jättemysigt att sitta och pyssla tillsammans. 🙂 På kvällen åkte jag, mannen och sonen till Turiststugan och käkade middag, det var buffé; karré, ungsstekt potatis, kycklinggryta och ris, jättegott.

Idag drog sonen och jag till stan, siktet var inställt på en ny symaskin! Hade sett ut en Singer på OnOff och den blev det. Sonen fick 3 nya fiskar till akvariet. Sen for vi och hämtade dotra och sen vidare till slakthuset, de hade skjutit en 20-taggare idag som var riktigt stor!

Till veckan jobbar jag bara tre dagar, mån & tis kväll samt ons dag. Till helgen blir det kalas i dagarna två, dotra fyller 8 år på söndag. På lördag blir det barnkalas och på söndag släktkalas. 🙂 Har haft såna problem med vad hon ska få, det enda hon önskar sig är en dvärghamster, hon tjatar om det varje dag, så det får nog bli en sån.

Singer 2259Min nya symaskin, Singer Tradition 2259

2 responses to “Pyssel

  • Maria

    Hej! Vad härligt att du fick tag på en maskin. Grytlapparna är snart klara. Jättefina blir dom. Jag tänkte beställa från stoff och stil den här veckan. Något du ska ha? Kram

  • anette

    Dvärghamstrar är jättesöta. Min dotter fick också en sån när hon fyllde 8 el 9. De är lätta att sköta och lätta att ta med om man ska åka bort. Och så blir de tama ganska fort.

Kommentera

