Svacka

Är inne i en svacka och det gäller det mesta… Orkar inte blogga, sticka, vara social eller nånting. All energi går åt till familjen, hemmet och jobbet. Och knappt det just nu, då jag är sjuk. Var hemma från jobbet förra onsdagen pga förkylning och halsont. Jobbade torsdag och fredag, denna vecka skulle jag jobba tis-tor men jag fick sjukskriva mig pga illamående, feber, ont i kroppen och frossa. 😦 Men förhoppningsvis blir jag piggare efter 9 dagars ”ledighet”.

Förra helgen var vi in till stan och kollade på Ice age 3, väldigt rolig film. Det var vår ”sista helg som familj” på flera veckor. Igår började nämligen harjakten och snart är det älgjakt och då är mannen ute i skogen mest hela tiden.

Med kattungen går det bara bra. Har fått hjälp att kolla könet och det är en liten kattflicka. 🙂 Hon och Boots verkar komma överens nu, de bråkar lite ibland men det är nog mest bus. Hon får fortsätta heta Zingo trots att det är en tjej, hade ju Zingoalla som tjejnamn annars, men hon känns mer som en Zingo.

Barnen har börjat skolan, sonen i förskoleklass och dottern i tvåan. De verkar trivas bra och tycka att det är roligt.

När det gäller stickningen har jag inte stickat på flera veckor. Funderar på att anmäla mig till So you think you can knit, men jag vet inte. Anmälningstiden går ju inte ut på ett bra tag, så jag hinner tänka på det lite. Det verkar som en rolig utmaning iaf!

Ja, det var väl en liten uppdatering. Kommer kanske inte att blogga så jättemycket den närmsta tiden, men jag kommer igen så småningom…

One response to “Svacka

  • Anette

    Det blir ju sådana här perioder i livet. Man får ta en dag i taget och tänka lite mer på sig själv, ta sig tiden att vila.
    Ha det bra, anette

Kommentera

