Dinosaurier

Sonen har, som många andra barn, alltid gillat dinosaurier, det kan man förstå, de är (var) väldigt fascinerande varelser. Häromkvällen satt jag och kikade på tv, då visade de reklamen för Walking with dinosaurs. Jag har sett den flera gånger tidigare, men nu var första gången jag ”reagerade” på den och tänkte att det skulle vara kul att se den med barnen! Surfade in på hemsidan och kollade datum, priser osv. Vidare till SJ för att kolla tågbiljetter. Några minuter senare satt jag där med både tåg- och evenemangsbiljetter för mig och barnen! Det blir en snabbvisit i Stockholm. Vi åker nattåg ner fredagen den 23:e oktober, är framme kl. 7 på lördagen. Showen börjar 11.00 och efter det blir det nog lite flanerande i Sthlm stad. Förhoppningsvis middag med mor (som kommer upp från Skåne) och syskon (bor i Södertälje) på kvällen och sen tåg hem kl 8 på söndag morgon.

Tänker inte berätta något för barnen förrän nån vecka innan, annars kommer mina öron att blöda av allt tjat! 😉

2 responses to “Dinosaurier

  • Anette

    Jag har gjort samma sak. Min son har pratat om denna show i flera veckor och till slut bokade jag biljetter till fredag kväll. Vi brukar åka med morgontåget kl 6 och åka hem nästa dag kl 14.30. Då blir det nästan som två heldagar. Så jag har en mycket lycklig son och dotter här hemma. Den yngsta dottern får dock avstå, jag tror att det blir lite för läskigt för henne. Vi får väl gpå på nån bio istället. /anette

  • Åsa

    Ja, det räcker med att de har somnat för att man ska undra huur man kunde vara så arg 🙂 Det var väl inte så farligt 😛 Men vissa dagar så kan de verkligen trycka på de rätta knapparna…

    Vilken rolig överraskning för barnen! Tyvärr är mina lite små för att hitta på nåt sånt än, men om några år så! 🙂

Kommentera

