Gurka

Det kommer mer bilder och sånt från semestern vid ett senare tillfälle. Just nu vill jag bara visa min gurkplanta, som jag är så stolt över. Jag har absolut inte gröna fingrar och mina krukväxter brukar klara sig max 6 månader. Därför har jag mest sommarblommor, penséer och petunior osv i krukor utomhus. Men i år har jag slagt på stort. Jag har köpt gurka, tomater (varav en planta dog, det blev för varmt i vårt hemmabyggda växthus), svartvinbärsbuskar och krusbärsbuskar. Jag har mina vanliga penséer och petunior, jag har lyckats få pelargonsticklingar och hängfuschsia-sticklingar att växa och blomma! 😀 Jag tycker det är så vackert med alla dessa vackra växter utomhus, så jag kan klara mig utan resten av året. 😉

Men nu till gurkan, det måste väl vara en väldigt tacksam växt att odla. Vi byggde som sagt ett litet växthus till den, av en gammal lagerhylla och plast. Tyvärr blev det lite litet, men gurkan har anpassat sig. För tillfället har vi fyra gurkor som vi snart kan skörda, samt minst fyra skott till som förhoppningsvis växer på sig.

Stor gurka Två till

Gurkskott

Kommentera

