Ridning

Idag har jag gjort något jag inte gjort på väldigt länge, jag har varit ute och ridit! Mamma har ju en egen häst och hennes granne har två. Vi lånade en av grannens och gav oss ut på en ridtur. Eftersom jag inte är så van så fick jag lite smått panik när hästen började trava och jag bara skumpade fram i sadeln, vilket ledde till att jag började asgarva! Mamma började också skratta och höll på att ramla av! 😉

Försökte trava lite fler gånger och det gick väl hyfsat, men det är lite läskigt när man inte är van. När hästarna sen började övergå i galopp var jag tvungen att hålla in hästen, annars hade jag garanterat ramlat av!

Vi får ta några fler ridturer innan jag åker hem, övning ger ju färdighet. 😀

2 responses to “Ridning

  • Angela

    Hahaha…Ja du får fasen sluta fnittra när vi rider du är ju en fara för andras liv, jag börjar ju själv garva och tappar rytmen så jag får svårt att hålla mig kvar då han är så pigg… Ja du ska nog få galoppera innan du åker hem det får bli en tur nästan varje dag men klart om du får ont i häcken så tar vi spännband runt dig så blir det nog bra ska du se…Hahaha 🙂

    • Johanna

      Sluta lyssna på mitt fnitter då och koncentrera dig på din egen ridning. 😉 Japp, det ska vara full galopp innan jag åker hem! 😀 Jag har inte ont i häcken, det är ju du som har det och du ska vara hästägare! 😎

Kommentera

