Favoritblomma nr 2

Liljekonvalj är min andra favorit (efter Styvmorsviol) och nere i backen växer det mycket! Ifjol var jag för sen, då hade de redan blommat ut när jag kom på att de fanns, men nu hade de precis slagit ut, en del är bara knoppar än.

Liljekonvaljer

Dottern har varit trött och tussig i några dagar. Igår klagade hon på huvudvärk och tog frivilligt en alvedon, då vet man att det är illa. Hon fick vara hemma med mig idag, för i morgon ska de cykla till fröken och det vill hon inte missa. Så förhoppningsvis gör denna vilodag att hon orkar följa i morgon. Hon fick hänga med mig till Strömsund en sväng, mannens bil skulle besiktas och kött lämnas in för rökning.

Sonen är på dagis, de har sista besöket på skolan idag, han börjar förskoleklass till hösten. Häromkvällen blev jag lite orolig då han sa: ”Mamma, jag vill inte börja skolan till hösten.” Vad är det nu, tänkte jag, har han blivit retad eller nåt? ”Jag vill börja skolan nu!”, sa han då! Fick förklara att det snart är sommarlov och skolan stänger då.

2 responses to “Favoritblomma nr 2

Kommentera

