Solen skiner, himlen är blå

Vad det är skönt att leva då! 😀 Fastnade i en bok igår kväll och somnade inte förrän vid 4,30 i morse, hade inte solen strålat så fint hade jag nog aldrig tagit mig upp kl 8 när barnen vaknade.

Började på en annan sjal igår, vill ju gärna ha en sommarsjal av mitt hemfärgade garn och nu stickar jag på Skiraste sjalen. Men tydligen ska jag inte hålla på med stickning, för jag kan inte läsa instruktioner eller ens räkna… La upp 299 maskor, men när jag räknade trodde jag att jag lagt upp 310, så jag tog bort 11. På första varvet upptäckte jag att jag visst bara hade 288 maskor, men istället för att repa upp och göra om så stickade jag i både främre och bakre maskbågen på 11 maskor, så jag hade 299 maskor när jag skulle börja med mönsterrapporten. Får väl se hur det går till slut, men jag gillar att börja med många maskor och minska eftersom, det blir lättare att ”se slutet” då.

Mannen är borta idag, igen. Han har knappt varit hemma på ett par veckor, när han varit ledig har det varit massa annat som ska göras. Röjning i skogen, sågning av timmer, jobbat på hundutställning osv. Idag är han och dressyrtränar hunden som ska vara med på sin första utställning snart. Men i morgon, på mors dag, då ska han vara ledig och då ska vi åka till stan hela familjen. Jag ska få mina vinbärsbuskar, vi ska äta glass och kanske hälsa på kompisar. 😀

Kommentera

