När katten är borta…

passar frun på att möblera om i sovrummet! Vi har ett rätt så stort sovrum, ca 20-25 kvm och när vi flyttade in placerade vi skrivbordet vid fönstren. Det var ju liksom trevligt att se den fina utsikten när man satt vid datorn, men ärligt talat, sitter man vid datorn stirrar man ju mest på skärmen! Jag tycker förvisso också att det är trevligt att sitta där och se vår vackra utsikt, men jag tycker inte att man ska behöva att klättra på det ”lilla” skrivbordet varje gång man vill dra upp/ner/vrida persiennerna…

Så idag när mannen är borta hela dan gjorde jag slag i saken, istället för att vara ute i det fina vädret är jag inne och städar, släpar möbler, svettas och svär! Vi har ju fortfarande massa ouppackade kartonger i sovrummet, för det är där det finns plats. Idag har jag ännu en gång flyttat på dessa kartonger, mannen får hjälpa mig med dem när han kommer hem, jag orkar inte mer nu. Men nu är jag i alla fall nöjd med möbleringen, tycker faktiskt det blev luftigare och mer ”öppet”. Bara kartongerna kommer bort nu så…

SängenBokhyllorna Skrivbordet

Ha överseende med stökigheten det är ju inte riktigt färdigt än.

UtsiktSjöutsikt

Utsikten är inte så dålig, vi ser långt. Har numera sjöutsikt då de fällt massa träd.

One response to “När katten är borta…

Kommentera

