Nu lägger jag ner!

Är så grymt irriterad nu, började på en Bird’s eye shawl med mitt Kool Aid-färgade garn för ett tag sen och jag överdriver inte om jag säger att jag börjat om minst 15 gånger! Jag får fasen inte till det, jag kommer inte längre än till varv 9, oftast inte längre än till varv 6. Antingen har jag för många eller för få maskor i slutet av varven… Så nu lägger jag ner den ett tag. Hade dock gärna velat haft en sån, perfekt sommarsjal!

Håller ju även på med en Candle flame, men den känns lite tråkig, men jag älskar garnet, Malabrigo Lace. Har även gjort lite fel på den, så jag ska repa upp och börja om. Skulle velat sticka nåt lite somrigare nu, men jag vet inte vad… Har stickat en lång och en kort pulsvärmare med pärlor, de ska få en make var, men det tar jag närmare hösten.

Kommentera

