Morgonstund har guld i mun

Brukar inte blogga klockan 6 på morgonen, men när jag skulle väcka dottern för en stund sedan kände jag att hon var varm, tog tempen och visst hade hon feber. Så vi får stanna hemma idag hon och jag. Sonen ska jag skicka iväg med taxin för de ska upp på skolan idag och hälsa på (han börjar till hösten), de ska få äta i matsalen för första gången idag och det är ju spännande. 😉

Det blev alltså en kort jobbvecka för mig, jobbade igår och skulle ha jobbat idag, sen ledig i fyra dagar. Nästa vecka tror jag inte var alltför jobbig heller, har för mig att jag jobbar måndag, onsdag och torsdag.

FuchsiaPelargonIgår efter jobbet var jag iväg och shoppade lite blommor och krukor. Köpte 18 petunior som jag planterade i en liten och fyra stora krukor. Köpte även en fin ampel, sen beställde jag blommor på odla.nu till den. Ett paket med tre olika fuchsior och då fick jag även ett bonuspaket med 3 ängla-pelargoner.

Bilderna kommer från odla.nu

Sen kunde jag inte låta bli att hoppa på detta erbjudande, mest för redskapsväskans skull. 😉 Man förbinder sig ju inte till att köpa något mer, så det är ju bara att säga upp det om det bara är skit. Jag är ju så dålig på blommor och krukväxter, men utomhus på sommaren brukar funka bra.

Längtar tills på fredag…

One response to “Morgonstund har guld i mun

Kommentera

